Co powinna zawierać strona, żeby sprzedawała?

Co powinna zawierać strona, żeby sprzedawała?

Dobra strona internetowa to często podstawa udanego biznesu. Przejrzysty i profesjonalny interfejs wzbudza zaufanie klientów i buduje wiarygodność marki. Obecnie na rynku dostępne jest wiele rozwiązań, które pozwalają na łatwe stworzenie atrakcyjnej strony. Co jednak sprawia, że niektóre strony internetowe zarabiają i sprzedają więcej, chociaż z pozoru nie różnią się znacząco od innych z branży? Jakich błędów unikać?

Przejrzystość

To w zasadzie główny klucz do sukcesu. Oferta powinna być zaprezentowana w sposób przejrzysty, transparentny i atrakcyjny. Jednocześnie należy pamiętać o dostosowaniu przeglądania strony na urządzeniach mobilnych, ponieważ w dzisiejszych czasach, to właśnie smartfony są głównym narzędziem, na którym konsumenci robią zakupy. Strona również powinna w sposób jasny informować gościa czego dotyczy, oraz gdzie znajdzie potrzebne produkty i informacje na ich temat. Kolorystyka powinna być dobrana tak, aby tylko umilała i usprawniała proces zakupowy na stronie. Dobry opis produktu to podstawa, jednak nie należy zapominać również o przedstawieniu korzyści z zakupu tego produktu, właśnie na tej stronie. 

Reklama dźwignią handlu

Chwytliwe slogany, ciekawe, unikatowe logo i banery reklamowe, które możemy udostępniać partnerom, to wszystko sprawia, że nasza strona staje się rozpoznawalna, a tym samym klienci chętniej ją odwiedzają i na niej kupują. Istotne będą tutaj artykuły oraz właściwe tagowanie. Frazy kluczowe, dzięki którym to właśnie nasza strona pojawi się w wynikach wyszukiwania, w przeglądarce potencjalnego klienta. W tym przypadku warto skorzystać z pomocy agencji copywriterskiej, która odpowiednio dobierze frazy. Warto ogólnie rozważyć pomoc agencji marketingowej przy tworzeniu strony, zwłaszcza, gdy nie mamy o tym pojęcia.  Częścią reklamy są tzw. landing page. Są to strony, do których klient trafia, gdy kliknie reklamę naszego sklepu. Najlepiej, aby wówczas w pierwszej kolejności pojawiły się krótkie dane dotyczące profilu działalności firmy, a następnie na przykład opinie klientów.

Dane firmy i kontakt

Wiarygodna firma niczego nie ukrywa i zawsze jest gotowa do kontaktu ze swoimi klientami. Przejrzysty formularz kontaktowy z danymi firmy, czy też czat  z pewnością sprawią, że konsumenci chętniej wybiorą nasze produkty, ponieważ w razie konieczności wiedzą, że jesteśmy gotowi odpowiedzieć im na nurtujące ich pytania. Możliwość założenia konta na naszej stronie, które również usprawni proces kontaktu oraz możliwość monitorowania historii zakupów, z pewnością wpłynie pozytywnie na atrakcyjność firmy względem konkurencji.

Programy lojalnościowe i newslettery

Rabaty dla stałych klientów, programy lojalnościowe, gdzie zbieramy punkty za zakupy na stronie lub mające na celu zachęcenie i ściągnięcie potencjalnych, nowych klientów newslettery to świetnie rozwiązania, na podkręcenie ilości sprzedaży. Wiele firm oferuje rabat na zakupy, gdy zapiszemy się do newslettera. Większość klientów zostawia subskrypcję i potem korzysta również z zachęcających promocji, które otrzymuje na maila.