Tego NIE rób na stronie internetowej. Sprawdź, czego się wystrzegać!

Tego NIE rób na stronie internetowej. Sprawdź, czego się wystrzegać!

Strona internetowa jest wizytówką firmy. Informacją o profilu działalności oraz żywą reklamą w internecie. Dlatego bardzo ważne jest, aby wyglądała profesjonalnie. Dobra strona sprawi, że będziemy mieli więcej klientów, jednak źle wykonana lub nieaktualna może być prawdziwą kulą u nogi. Wiele osób widząc źle wykonane strony, które nie wzbudzają zaufania, opuszcza je i szuka konkurencji, która bardziej zachęci ich do skorzystania z usług lub zakupu produktów. 

Nieaktualne informacje

Jeżeli klient na stronie znajduje nieaktualne dane teleadresowe, wówczas nie będzie miał możliwości skontaktowania się z nami, a tym samym być może nie uda się mu skorzystać z naszych usług. Tym samym może pomyśleć, że firma już nie istnieje. To zdecydowanie nie buduje zaufania do marki, w oczach klienta. Dodatkowo jeżeli mamy na stronie sekcję porad, czy sferę blogową, a artykuły w niej dostępne są sprzed kilku miesięcy, również nie wygląda to dobrze. 

Układ strony i estetyka

Profesjonalna grafika, przyjazny interfejs i układ strony, który sprawia, że klient łatwo odnajdzie interesujące go treści,to sprawia, że strona internetowa jest atrakcyjna. W przestrzeni wirtualnej jednak ciągle możemy znaleźć strony rodem z roku 2000, robione w prostych edytorach HTML lub takie, które przy przełączeniu na opcję mobilną, rozjeżdżają się. Menu powinno być przejrzyste i przemyślane. Unikać należy zbyt długich treści, ale również pustych stron. Komunikaty powinny być krótkie i zwięzłe, przekazujące najważniejsze informacje. Nie należy bać się chwytliwych sloganów i grafik reklamowych.

Brak informacji o firmie

Dobrze jest się zaprezentować, klienci lubią wiedzieć, z jaką firmą mają do czynienia. Warto przedstawić profil działalności oraz dotychczasowe sukcesy. Zgodnie z analizami, klienci najczęściej odwiedzają zakładkę „O nas” celem poznania firmy oraz zakresu jej działalności. Na tej podstawie oceniają wiarygodność przedsiębiorcy. Pozwala to również na wykreowanie określonego wizerunku marki.

Co za dużo, to niezdrowo

Innym częstym problemem jest skłonność do przesady. Niedobrane, jaskrawe, liczne kolory, czy zbyt duża ilość wtyczek sprawi, że użytkownik od razu wyłączy stronę z powodu przesytu, ale również zbyt długiego czasu ładowania. Zbyt duża ilość reklam, również działa odstraszająco na potencjalnych klientów. Kolejnym odstraszaczem, a zarazem reliktem jest dźwięk na stronie. Kiedy internet rozwijał się, każdy chciał pokazać swoje spektakularne umiejętności tworzenia stron w HTML i wstawiało się na nie wszystko, w tym muzykę. Obecnie taki zabieg jest wysoce niepożądany. To samo tyczy się migających, wręcz infantylnych grafik i flashowych animacji. 

Oszczędzanie

Chociaż sam nawyk oszczędzania jest dobry, to na stronę internetową nie warto żałować pieniędzy. Tym samym warto skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy, która zajmie się oprawą wizualną i techniczną strony. Wówczas mamy pewność, że administrator czuwa dniem i nocą nad poprawnością jej wyświetlania. Oczywiście utrzymanie serwera i opłacenie strony nie jest tanie. Jednak jest to inwestycja, która z pewnością się zwróci.