Jak dobrać frazy pod pozycjonowanie strony www?
Większość klientów szuka produktów i usług w sieci. To oznacza, że przedsiębiorca, któremu rzeczywiście zależy na wzroście i zwiększeniu zasięgu swojej działalności, musi stać się widoczny dla internautów. Podstawowym krokiem jest oczywiście stworzenie strony internetowej. W czasach, gdy każdy, nawet najmniejszy biznes, wielkości kiosku, posiada swoją witrynę, musimy postarać się nieco bardziej.
Widoczni w sieci, czyli kilka słów o pozycjonowaniu strony www
Klienci, po wpisaniu w okno wyszukiwarki konkretnej frazy, dostają mnóstwo wyników, przygotowanych przez algorytm Google. Im wyżej znajduje się strona, tym większe prawdopodobieństwo, że internauta zdecyduje się ją odwiedzić. Taki sklep wydaje się bardziej rzetelny oraz klient może odczuć, że to właśnie tam znajduje się najlepiej dopasowana do jego potrzeb oferta produktów. Przedsiębiorca musi więc przedsięwziąć kroki, które wywindują jego witrynę na tle konkurencji. Zanim jednak będziemy mogli cieszyć się zwiększonym ruchem na stronie i, co za tym idzie, zwiększonym współczynnikiem konwersji, potrzebujemy dobrać odpowiednie słowa kluczowe lub frazy.
Na co warto się pozycjonować?
Firmy działające w branży pozycjonowania stron internetowych starają się precyzyjnie odpowiedzieć na to pytanie. Aby optymalnie dopasować frazy, przeprowadzają gruntowną analizę. W tym celu m.in.
- Dokonuje się analizy oferty klienta
Istnieją pewne rodzaje produktów i usług, które są kluczowe dla działalności klienta, bo to na nich opiera się jego działalność i to ten segment oferty może generować/już generuje największe zyski. Profesjonalna agencja SEO podczas wyboru fraz musi więc współpracować ze swoim usługodawcą. Należy również rozpoznać, czy firma działa lokalnie, czy raczej celuje w klientów z całej Polski. Logiczne jest to, że klienci np. z Wrocławia, będą poszukiwali fryzjera we Wrocławiu i wpiszą to miasto w pole wyszukiwarki.
- Określa się ilość słów kluczowych
Ta kwestia zależy od dobranej strategii działania oraz od tego, jak zaawansowana współpraca ma miejsce między agencją a jej klientem. Tutaj warto wspomnieć o tym, że specjaliści muszą brać pod uwagę aktualizacje algorytmów Google’a. To od nich zależy bowiem to, które praktyki uznawane są za opłacalne z punktu widzenia pozycjonowania witryny internetowej. Jeśli chodzi o liczbę słów kluczowych, to zmianę na tym polu można było zaobserwować w ciągu ostatnich kilku lat. Przed 2017 przeważnie firmy SEO skupiały się na tym, żeby „produkować” jak najwięcej backlinków z treściami dopasowanymi do konkretnych fraz. Aktualnie Google dużo większą uwagę zwraca na jakość, a nie na ilość. W efekcie istotne jest dobranie optymalnych słów, bo to zwiększa szansę na trafność wyników oraz na to, że klient dłużej zostanie na stronie.
- Analizuje się konkurencję na stronie
Ten krok jest istotny z kilku powodów. Po pierwsze, sprawdzając, na co pozycjonują się inne przedsiębiorstwa działające w branży, możemy sprawdzić, jakie trendy cieszą się aktualnie największą popularnością. Można więc uznać ten proces za swoiste badanie rynku, a to zawsze jest cenna wiedza. Po drugie, możemy zainspirować się frazami i łatwiej określić, które z nich pasują do naszego biznesu. Taka analiza pozwala też określić, z kim właściwie warto konkurować o lepszą pozycję w wyszukiwarce. Oczywiste jest, że nie prześcigniemy ogromnego sklepu, ale możemy wygrać walkę o pozycje z firmą o podobnej wielkości i z podobną ofertą.
- Wykorzystuje się profesjonalne narzędzia
Część narzędzi służących do wyszukiwania słów kluczowych jest darmowa i dostępna w Internecie dla każdego. Za rozwiązania, które działają kompleksowo i precyzyjnie, często trzeba jednak zapłacić. Profesjonalne agencje wykorzystują metody, które pozwalają im dogłębnie przeanalizować słowa kluczowe. Jeśli planujemy samodzielnie wybrać słowa kluczowe, zawsze w jakimś stopniu działamy po omacku. Specjaliści generują natomiast rozbudowane raporty, dzięki którym określenie fraz jest dużo bardziej precyzyjne.
Warto zdawać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie stron to czasochłonne i energochłonne zajęcie. Przydaje się przy tym również doświadczenie, odpowiednie narzędzia i wiedza. To dlatego przedsiębiorstwa, którym naprawdę zależy na dobrych efektach, zlecają to zadanie doświadczonym firmom, zamiast podejmować tego typu kroki samodzielnie. W ten sposób już od samego początku, czyli od doboru fraz kluczowych, proces będzie przebiegał profesjonalnie, a działania będą scentralizowane na optymalnych celach.
Źródło: https://internetica.pl/