Własna marka odzieżowa? To możliwe!
Własna marka odzieżowa to marzenie wielu pasjonatów i pasjonatek mody. Z pozoru branża odzieżowa może wydawać się nieprzyjazna i przesycona, jednak co chwilę pojawiają się nowinki o nowej marce ubrań, która odnosi sukcesy. Założenie bowiem marki odzieżowej jeżeli mamy na nią pomysł i środki na marketing może być świetnym rozwiązaniem, skazanym na sukces. Jakie kroki należy podjąć, aby założyć własną markę ubrań?
Rozeznanie na lokalnym rynku
Zanim zdominujemy globalne rynki, powinniśmy się skupić, a tym lokalnym. Warto sprawdzić, czy ktoś już nie realizuje podobnego pomysłu, a jeżeli tak, to należy zweryfikować, z jakim skutkiem i co my musimy zrobić, aby to nasza marka była na topie. Warto również ocenić, jakie strategie marketingowe obrała konkurencja i czy są one skuteczne. Pozwoli to na wypracowanie własnych, być może lepszych.
Złożenie działalności
Założenie działalności gospodarczej, bywa często powodem, dla którego osoby nie decydują się na spełnienie swojego marzenia o własnej marce odzieżowej. Jednak co istotne, okazuje się, że wcale nie musimy od razu zostawać podmiotem gospodarczym. Jeżeli nasz dochód miesięczny na początku nie przekracza ustalonej przez Państwo kwoty (obecnie jest to 1300 zł) to wówczas, możemy prowadzić niezarejestrowaną działalność gospodarczą. Musimy jednak prowadzić księgę przychodów (lub po prostu plik w Excelu z dochodami) oraz wystawiać faktury. Jeżeli choćby w jednym miesiącu, dochód przekracza minimalną kwotę, choćby o grosz, wówczas musimy założyć działalność.
Produkcja
Jeżeli mamy stosowne umiejętności, możemy samodzielnie szyć odzież. Jednak jeśli chcemy zajmować się jedynie projektowaniem, szycie możemy zlecić, najętej krawcowej lub szwalni. Wówczas jednak musimy liczyć się z większymi kosztami. Możemy też rzucać jedynie pomysłami, ale wtedy konieczna będzie również pomoc kogoś, kto zna się na projektowaniu ubrań. Możemy oczywiście kupić „gotowce”, jednak taką markę odzieżową, ciężko nazwać własną.
Marketing i reklama
Na początek warto skupić się na mediach społecznościowych, które mają wielką moc. Możemy stworzyć profile marki, które w pierwszej kolejności wypromujemy wśród znajomych. Następnie, niektóre portale dają możliwość wypromowania poprzez posty sponsorowane fanpejdża, za dodatkową opłatą. Jest to świetna forma promocji, ponieważ strona marki będzie wyświetlać się pomiędzy postami użytkowników, których potencjalnie nowa marka ubrań może zainteresować. Warto przy tej okazji ustalić coś, co sprawi, że nasze ubrania będą się wyróżniać. Może być to symbol, lub motyw, który będzie znakiem rozpoznawczym linii ubrań.
Strona internetowa
Oczywiście możesz bazować na portalach zakupowych lub przyjąć system zamawiania poprzez kontakt prywatny. Jednak jest to uciążliwe i mało profesjonalne. Idealnym rozwiązaniem więc będzie strona internetowa połączona ze sklepem internetowym. Pozwoli Ci to również, na zapanowanie nad zamówieniami i stałe monitorowanie stanu magazynowego. Twoi klienci będą też w stałym kontakcie z Tobą.