Kolory w reklamie – w jaki sposób na nas działają?

Kolory w reklamie – w jaki sposób na nas działają?

Psychologia koloru to nauka, która bada w jaki sposób kolory oddziałują na człowieka i jego umysł. Umiejętnie dobrane kolory identyfikacji wizualnej marki mogą znacząco zmienić postrzeganie jej przez klientów, a nawet wpłynąć na zwiększenie konkurencyjności na rynku. Sprawdź, które kolory warto wybrać, aby zyskała na tym Twoja firma.

Jak działa kolor czerwony?

Czerwony to bardzo intensywna barwa, która przyciąga uwagę do tekstu czy też obrazu. Może być używany jako akcent zachęcający ludzi do szybkiego podjęcia decyzji. Jest kolorem krwi, dlatego podkreśla emocje siły, zagrożenia i wojny. Używany jest także do wyrażenia pasji, pragnienia i miłości. Jest doskonałą barwą do nagłówków, które mają przyciągnąć uwagę klientów, jak ,,okazja” czy ,,wyprzedaż”. Czerwony mocno łączy się również z energią, dlatego jest używany także do oznaczania napojów energetyzujących albo sportowych aut.

Jak działa kolor pomarańczowy?

Pomarańczowy to połączenie energicznej czerwieni z pogodnym żółtym, dlatego jest odzwierciedleniem radości, fascynacji i determinacji. Jest często używany, gdy odbiorcami są osoby młode. Cytrusowy pomarańczowy wzmaga apetyt, dlatego świetnie sprawdza się promując jedzenie.

Jak działa kolor żółty?

Żółty to kolor słońca. Kojarzy się z radością, energią, szczęściem i intelektem. Sprawdza się, gdy jest stosowany w markach dziecięcych lub ofertach spędzania wolnego czasu. Nie będzie odpowiedni w produktach prestiżowych. Spróbujmy sobie bowiem wyobrazić żółty garnitur.

Jak działa kolor zielony?

Zielony to symbol natury, harmonii, świeżości i płodności. W przeciwieństwie do czerwonego jest oznaką bezpieczeństwa. Może być stosowany jako oznaczenie nieszkodliwości środków medycznych czy naturalne pochodzenie żywności.

Jak działa kolor niebieski?

Niebieski to kolor nieba. Jest synonimem stabilności. Kojarzy się z prawdą, mądrością, wiarą i lojalnością. Jest odpowiednim kolorem w przypadku marek świadczących usługi dla biznesu lub produktów i usług związanych z czystością, jak filtry wodne czy środki czystości. Nie powinien być jednak używany do celów związanych z żywnością, ponieważ tłumi apetyt.